28 Kasım 2012 Çarşamba

kapalıçarşı aşkı

Geçen cumartesi  3 saatimizi kapalıçarşıya doya doya geçirdik.Nezamandır gitmiyordum,yağmura rağmen  gittim iyi de etmişim.Öncelikle uzun uzun yürüdük ve  olmasa olmaz takı alışverişimi yaptım ,neden bu kadar mutlu ediyor bu olay beni :)
Ruhilin arkadaşının cafesinden yemekler yendi,fes cafe de sunum ,lezzet ve güleryüz herşey var ,özellikle baklavası harika .Ahçısı çerkezmiş ne yapsa güzel olmuş tavsiye edilir.
.
Karnımızı doyurduktan sonra ,önceden medrese olan  şimdi ise malesef nargile cafe olarak işletilen mekana türk kahfelerimizi içmeye gittik.Elimizdeki tarihin ve tarihi eserlerin ,mimarilerin değerini bilmiyoruz ,binalar reklamdan görülmüyor yada bu şekilde nargile,cafe gibi  ticari kaygılarla işletiliyor.Avrupada insanlar pislik  içinde  yaşarken bu medreselerde ilim varmış,medeniyet varmış ,bu değerli bina sanat  merkezi olmalı ,resim sergileri,sahbetler ,belki ney kursu gibi ,yada üniversitenin bir dalı olmalıydı.Neyse biraz sinirlendim söylendim ama güzel bir gündü.

Hiç yorum yok: