2 Temmuz 2013 Salı

Hacı Bekir'den yeni tatlar , KİŞNİŞ şekeri

Ben ilk defa denedim ama rahmetli kayınpeder ruhillere hep alırmış,kişniş şekeri.Küçük küçük şekerler kıtır kıtır yiyesin geliyor ama fazla yiyemiyorsun .Önce şekerin tadı geliyor sonra baharat tadı ve keskin koku,değişik denemenizi tavsiye ederim.

 Çin bunu yıllar önce bulmuş ve kullanmış,yararları da çok:
• Kişniş tohumları içerdiği yağlarla mideyi uyarır; iştahı açar, sindirimi kolaylaştırır ve hazımsızlığa iyi gelir.
• Aynı nedenle mide ve bağırsaklardaki gazı söktürür.
• Aniden başlayan mide ve karın ağrılarını bastırır.
• Özellikle çocuklarda diyareyi kesici etkiler yapar.
• Hafif yatıştırıcı etkisi vardır.
Antiseptik etkiside varmış infüzyon edilerek akne ve yaralara uygulanabilir.Yemeklerden sonraki ağız kokusuna da iyi geliyor :)
Kuzeyin elinden düşmüyor çok sevdi ama kontrollü olmak lazım yoksa mayışık mayışık dolaşır çocuk :)

2 yorum:

Aslıhan Kaplan Bayrak dedi ki...

kişniş şekerini hiç bilmiyordum ama baharatını etlerde kullanıyordum. güzel bir lettet veriyor bence ete, kıymaya...
dikkat edin oğluşa :)

KUZEYLİMİNE dedi ki...

Baharat olarak tadını beğendim etlere kullanayım bende,daha bilmediğimiz neler var neler ????