30 Temmuz 2013 Salı

Selenium'a dikkat

Ne kadar sağlıklı besleniyoruz,neyi nasıl yiyoruz  ve yediklerimiz ne kadar sağlıklı bu sorular hep kafamızda.
Güçlü bir antioksidanolan selenyum, bağışıklık sistemini güçlendirir ve kanser riskini azaltır. Hücreleri korur ve yaşlanmayı geciktirir. Doku esnekliğini arttırarak ve kalp hücrelerini destekleyerek kalp ve damar sağlığının korunmasına yardımcı olur.Karaciğerin faaliyetlerini düzenli olarak sürdürmesine katkıda bulunur.çocuklarda da gelişimin yavaşlamasına neden olur. Erken yaşlanma, sinir sistemi hastalıkları ve zekâ geriliğine neden olabilir. Üreme sağlığı açısından, erkeklerin Selenyum ihtiyacı kadınlara oranla daha fazladır.Arpa, buğday gibi tahıllar, deniz ürünleri, et, karaciğer, pekmez, süt ve süt ürünleri, yumurta, tereyağı, mantar, soğan,sarımsak, lahana, brokoli gibi yeşil yapraklı sebzeler fakat sebzenin yetiştiği toprağın selenyum içeriğine de bağlıdır  ve tavuk eti bol miktarda selenyum içeren besinler arasındadır.E vitamini ile birlikte alındığında daha etkilidir.Bilmediğimiz yada unuttuğumuz birçok bilgiden sadece biri ,yemek yemek bir sanattır :)

2 yorum:

lila dedi ki...

Ne güzel bir paylaşımda bulunmuşsun canım.
Kendi adıma dikkat etmeye çalışıyorum yediklerime. Kilo için değil de sağlığıma iyi gelmeyenleri mutfağımdan uzak tutuyorum. Nefsin kırıldığı zamanlar oluyor ama o disipline alıştım artık. Ama şu tavuk etini çıkardım hayatımdan. Yerine hindi kullanıyorum. Hormon ve antibiyotik kullanımı olarak tavuk gibi değil. Ayrıca kalorisi düşük ve kırmızı et gibi lezzetli.
Paylaşımın için teşekkürler canım.

lila dedi ki...

Mine ciğim uzun uzun yorum yazdıktan sonra şu şifreyi yanlış yazınca hepsi gitti. Ne olur kaldır şu şifre işini. Zor oluyor.
Neyse bir daha yazayım. Dikkat etmeye çalışıyorum elimden geldiğince ama şu tavuk etini hayatımdan çıkardım ve yerine hindi kullanıyorum. Hem daha lezzetli hem de yetiştirme sırasında hormon ve antibiyotik kullanımı tavuk kadar değil ve kalorisi düşük.