25 Mart 2015 Çarşamba

4 KİTAP 4 FİLM , dört dörtlük



Yukarıda ki İki kitap da eski yazarlarımdan ,ara ara okurum kitaplarını.Halide Edip savaş dönemi kendi başından geçen olayları ,çok güzel ve gerçekçi bakış açısıyla yazmış.Köylerde ve ankarada yaşanan sıkıntıları dile getirmiş,Yunanlıların İzmir'i işgali ve Anadolu içlerine doğru yağma ve  işgencelerini ,İstanbulun İngilizler tarafından işgali ve kaçış hikayesini anlatmış.Mustafa Kemal'i anlatmış çırpınışlarını ve üstün liderlik vasıflarını.
Nazım Hikmetin hayatının resmedilerek anlatıldığı kitabını daha önceki yayınımda da yazmıştım ,çok çok beğendiğim için tekrar koydum.



Ve yeni tanıştığım yazarlar dan denemeler.Patrıck Modıano 2014 nobel ödülü sahibi ve Virginia Woolf uzun zamandır okumak istediğim bir yazar. Para kazanın, kendinize ait ayrı bir oda ve boş zaman yaratın. Ve yazın, erkekler ne der diye düşünmeden yazın!..”bu sözler Virginia Woolf'a ait.



Filmlerin hepsi birbirinden güzel  Robert De Niro'yu hiç böyle biçare görmemiştim,Angelina da 
ise ,zaten hep güzel  ve çocuk filmimi acaba diye başlayıp gözümü ayıramadım.Okyanusun rengi ,süpriz filmlerden ,bizim ülkemizde de olan  bir olayla başlıyor film.Kaçak yolcu taşıyan  tıka basa insanla dolu bot batıyor ve kurtulanları dramatik olaylar bekliyor.Saksı olmanın faydaları da tipik bir gençlik filmi gibi gözüksede her anne babanın izleyip ders çıkarması gereken bir film diye düşünüyorum.




Hiç yorum yok: