16 Temmuz 2015 Perşembe

BAYRAMA BAKLAVA

 Bu bayrak baklava yapma kararı aldım ve yaptım,biraz vakit alıyor ve zahmetli olsada ev baklavası gibi olmuyor demi ama.Biz fındık diyarından geldiğimiz için bol fındıklı olur bizim baklavamız.Bir gün önceden fındıklar kırılır,ayıklanır,kavurulur ve döverek son haline getirilir .Sırf fındık hazırlama faslı bile uzun yani :(
 Kuzey de yanımda oyalandı ,herşeyi oyuna çevirmek zorundayız tabi.Bir saate yakın hamurunu açtı açtı açtı....... arada nişasta serpti ,ben ne yapıyorsam yaptı yani.
 Tarif annemden 1kilo un için 1,5 su bardağı süt,1/2 çaybardağı z.yağı,tuz,2 yumurta ve karbonat ama limonda kabartılmış olsun .Hamur yarım saat dinleniyor orta boy tepsi ve küçük boy tepsi yaptım ben.
 Yukarıdaki düz kesim baklava için sekize bülünen pazılar tekrar sekize bölünerek  nişastayla açılıyor  ama merdane kullanmak şart .Aralara fındık serpip kesiyoruz ,üstüne erittiğimiz t.yağını döküp 180 derece de üstü  nar gibi kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
 Benim en sevdiğim  burma baklava ise üçer üçer ceviz den biraz küçük parçalarla tepsi dolana kadar yapıyoruz ,tabi araya fındık.Kes,yağla ve fırınla .
Sırf izlemesi bile güzel demi :) Herkese iyi bayramlar,huzurla,sağlıkla,barışla,doğayla ve sevdiklerimizle daha nice nice bayramlarımız olsun inşallah.

2 yorum:

Derya dedi ki...

Bana öğret canım

KUZEYLİMİNE dedi ki...

canım bacım öğretmezmiyim ,keşke yakın olsak da beraber yapsak