14 Mart 2014 Cuma

iki kitap bir film

 Çok güzel bir film''aşk''yakın gelecek zamanda geçiyor , kostümler ,renkler ve mekanlardaki sadelik bana tatlı bir huzur verdi.Bence en iyi erkek oyuncu oskarını almalıydı anlatılmaz izlenir ,tavsiye edilir.
 2013 nobel ödüllü çinli bir yazar ,ben dört gözle bekliyordum türkçeye çevrilmesini ve hemen aldım.Üç kuşağın 1923-1970 yılları arasındaki öyküsü,kronolojik sıra olmadan  anlatılmış.Bir bakıyorsunuz geçmiştesiniz sonra birden tekrar savaşta ,uzun uzun tasvirler var .İnsanı ve savaşı  hiç bir ayrıntıyı atlamadan ve sıkmadan anlatmış.Japon istilasına karşı direnen çinlileri,kominist devrimi,halk hareketlerini  ve tutkulu aşkları anlatmış.
Yaşar Kemal'in yeni bir serisine başladım ve elimden düşüremediğim bir roman daha .Uzun zorlu bir yolda yürüyenleri,çukurovaya pamuk toplamaya yetişmesi gereken  ailenin çilesini ve umudunu anlatıyor.Okunası bir seri...............

Hiç yorum yok: