5 Ağustos 2014 Salı

Her kapının bir hikayesi vardır......


                                                            Cahit Sıtkı Tarancı Bir Kapı Açıp Gitsem

Ben bu dünyaya yanlış gelmiş olacağım ben
Ben öyle her insandan, o kadar uzağım ben
Yine bu gözlerimdir okşanacak şey arar
Yoksa içimde başka bir dünya hasreti var
Uyanır gibi birden bir korkulu rüyadan
O içimden sevdiğim, benim olan dünyadan
Bir ses bana: 'Gel! ' dese, ben o sesi işitsem
Kimsecikler duymadan bir kapı açıp gitsem…

 Bir Gün Kapına Gelsem

Bir karanlik geliyor yoklugunun ardindan 

Ne zaman gunes batsa bu son gecem diyorum 
Vazgec yalan dunyanin kohne saltanatindan 
Yetisir bunca keder, bunca elem diyorum


Her sey sagir icimde ne siir ne musiki 

Dunyadan bezginligim dunyalar kadar eski 
Oylesine cozulmus, oyle dagilmisim ki 
Be ne bitmez ayrilik bu ne ozlem diyorum


Beni cagirdigini bir defa duyabilsem 

Avuclarimda ates, yorgun gozlerimde nem 
Asarak denizleri bir gun kapina gelsem 
Basimi duvarlara vurup olsem diyorum

UMIT YASAR 


Behçet Necatigil
 Çalınır 

Kim ne getirir 
Vazgeçemediklerin 
Anahtarları vardır. 

Sezilir 
Kim ne zaman gelir 
Yatağında uyuyan bir kedi 
Söyler içindeki türküyü 

İnsan bazan o kadar yalnızdır.




Ataol Behramoğlu


Kapının önünde duran çocuk 

Bir kır görünümünü andırıyor 

Güneş tütüyor saçlarında 
Gözlerinde bir deniz kımıldanıyor 

Kapının önünde duran çocukta 
Bütünleşiyor bütün zamanlar 

Dağlar doğuyor çatırdayarak 
Derinleşiyor okyanuslar 

Aşklar başlıyor ve bitiyor 
Dünya sürdürüyor dönmesini 

İzliyor şaşmaz düzeninde 
Gece ve gündüz birbirini 

Kapının önünde duran çocuk 
Habersiz bütün bunlardan 

Hayat akıyor durmaksızın 
Onun içinden ve dışından

Hiç yorum yok: