17 Ekim 2014 Cuma

Kurabiyeyi çatlattık ,keki kabarttık

Ne zamandır tarif koymadığımı farkettim  ve son yaptığım yeni tariflerimi paylaşmaya karar verdim,şimdiden afiyet olsun.

ÇATLAK KURABİYE
              Hemen tarifini yazıyorum hem göze hem damağa hitap ediyor,tavsiye ederim.
Oda sıcaklığında tyağı-1 çay bardağı sıvı yağ-1çay bardağı mısır nişastası-2 çay bardağı pudra şekeri-3yemek kaşığı kakao-yarım pk.kabartma tozu-vanilya ve yaklaşık 2,5 su bardağı un .Unu yavaş yavaş ekliyoruz çok sert bir hamur olmayacak.Ben bu malzemeler ilaveten zencefil rendeledim içine .Hamuru yarım saat kadar buzdolabında bekletiyoruz,şekil verdikten sonra pudraşekerli tabağa atıveriyoruz ve önceden ısıtılmış 170 derecede çatlayana kadar pişiriyoruz.

                                                                   AYVALI KEK
Öncelikle fırını 180 derece de önceden ısıtıyoruz ,kalıba yağlı kağıdı yerleştirip biraz toz şeker serpiyoruz ve meyva dilimlerini diziyoruz.
4 yumurta-2,5 su bardağı toz şeker-1 çay bardağı süt-1 çay bardağı sıvı yağ-kabartma tozu-vanilya-ceviz ve 2,5 su bardağı un .Pofidik ve lezzetli bir kek oluyor ve çocuğunuz afiyetle yiyor.

Hiç yorum yok: